תפיסת הפעלה - אגף הדרכה

ייעוד אגף הדרכה 

  • פיתוח מקצועי של ההון האנושי בחברה ובמרכזים הקהילתיים באמצעות למידה מגוונת וחדשנית  במסלול קריירה והתאמתו למציאות המשתנה 
  • קידום האסטרטגיה הארגונית והשגת היעדים השנתיים באמצעות פיתוח  תשתיות למידה תומכות
  • קידום מחוברות לארגון ויצירת ערך לעובד באמצעות חוללות של תהליכי למידה  בסביבות למידה מגוונות ובאפשורם 

מטרות מרכזיות של למידה ארגונית 

  • פיתוח והעצמת תחושת המסוגלות והחוסן הניהולי של מנהלים ומנהלות ובעלי תפקידים נוספים  בחברה למתנ"סים בהובלת שינויים ובהתמודדות עשם אתגרי הניהול הנוכחיים והעתידיים
  • חיזוק הראייה האסטרטגית והמערכתית בדגש על קידום שותפויות בין מקצועיות ובין מגזריות 
  • יצירת קהילות מקצועיות לומדות המקדמות תרבות למידה בארגון 

עקרונות פעולה ארגון לומד

  • מיומנות אישית הבהרת החזון האישי והעמקה תמידית בו
  • מודלים מנטליים- הנחיות, הכללות, תמונות או דימויים המשפיעים על דפוסי החשיבה של העובדים ועל התנהלותם 
  •  יצירת חזון משותף- תמונת עתיד שרוצים להציג היוצר מחויבות לטווח ארוך
  • למידה בקבוצה- דיאלוג בין חברי הקבוצה ודיון משותף המגמיש את החשיבה ומפתח יכולת להתבונן בתמונה הכללית 
  • חשיבה מערכתית- ראיית המערכת כולה על כל מרכיביה וראיית קשרי הגומלין ביניהם המאפשרת לצבור ידע וכלים המחוללים שינוי בארגון 

מערך הלמידה בנוי משני מרכיבים עיקריים: 

  • איך לומדים-הרכיבים הלוגיסטיים, הסטינג, ההשראות ומתודות מגוונות 
  • מה לומדים-הרכיבים והתכנים בשיתוף עם מומחה תוכן מקצועי פנים וחוץ ארגוני

תוכנית ההכשרה היא נדבך מרכזי:

הכשרה לתפקיד מתבצעת בקורסים
הכשרה בתפקיד מתבצעת בקהילות מקצועיות לומדות 

זירות הפעולה 

  1. קהילה מקצועית לומדת – הכשרה בתפקיד
  2. חדר כושר ניהולי – הכשרה לתפקיד – לשולחן העבודה (מיומנויות ואסטרטגיה)
  3. ליווי בחליפה אישית – מיקוד ביחיד 
  4. הכשרות כלליות – העשרה ולמידה 
  5. לימודי חוץ – מסלול אישי/קבוצתי