תפיסת הפעלה - אגף הדרכה
ייעוד אגף הדרכה
- פיתוח מקצועי של ההון האנושי בחברה ובמרכזים הקהילתיים באמצעות למידה מגוונת וחדשנית במסלול קריירה והתאמתו למציאות המשתנה
- קידום האסטרטגיה הארגונית והשגת היעדים השנתיים באמצעות פיתוח תשתיות למידה תומכות
- קידום מחוברות לארגון ויצירת ערך לעובד באמצעות חוללות של תהליכי למידה בסביבות למידה מגוונות ובאפשורם
מטרות מרכזיות של למידה ארגונית
- פיתוח והעצמת תחושת המסוגלות והחוסן הניהולי של מנהלים ומנהלות ובעלי תפקידים נוספים בחברה למתנ"סים בהובלת שינויים ובהתמודדות עשם אתגרי הניהול הנוכחיים והעתידיים
- חיזוק הראייה האסטרטגית והמערכתית בדגש על קידום שותפויות בין מקצועיות ובין מגזריות
- יצירת קהילות מקצועיות לומדות המקדמות תרבות למידה בארגון
עקרונות פעולה ארגון לומד
- מיומנות אישית –הבהרת החזון האישי והעמקה תמידית בו
- מודלים מנטליים- הנחיות, הכללות, תמונות או דימויים המשפיעים על דפוסי החשיבה של העובדים ועל התנהלותם
- יצירת חזון משותף- תמונת עתיד שרוצים להציג היוצר מחויבות לטווח ארוך
- למידה בקבוצה- דיאלוג בין חברי הקבוצה ודיון משותף המגמיש את החשיבה ומפתח יכולת להתבונן בתמונה הכללית
- חשיבה מערכתית- ראיית המערכת כולה על כל מרכיביה וראיית קשרי הגומלין ביניהם המאפשרת לצבור ידע וכלים המחוללים שינוי בארגון
מערך הלמידה בנוי משני מרכיבים עיקריים:
- איך לומדים-הרכיבים הלוגיסטיים, הסטינג, ההשראות ומתודות מגוונות
- מה לומדים-הרכיבים והתכנים בשיתוף עם מומחה תוכן מקצועי פנים וחוץ ארגוני
תוכנית ההכשרה היא נדבך מרכזי:
הכשרה לתפקיד מתבצעת בקורסים
הכשרה בתפקיד מתבצעת בקהילות מקצועיות לומדות
זירות הפעולה
- קהילה מקצועית לומדת – הכשרה בתפקיד
- חדר כושר ניהולי – הכשרה לתפקיד – לשולחן העבודה (מיומנויות ואסטרטגיה)
- ליווי בחליפה אישית – מיקוד ביחיד
- הכשרות כלליות – העשרה ולמידה
- לימודי חוץ – מסלול אישי/קבוצתי